Hvem får Digital Post?

Alle over 15 år modtager Digital Post fra det offentlige, også hvis du ikke selv har tilmeldt dig. Kun hvis du er blevet fritaget, modtager du ikke posten digitalt. 

Hvordan får jeg besked om ny post?

Du kan oplyse en e-mailadresse eller et mobilnummer i Digital Post på borger.dk eller e-Boks, så du får besked, når der er ny post.

Hvis du ikke er fritaget og aldrig har være logget ind i Digital Post, vil du modtage et papirbrev, første gang du får Digital Post fra det offentlige. Brevet fortæller, at der ligger Digital Post og venter på at blive læst. 

Har du spørgsmål til fx din indkaldelse fra hospitalet? Så skal du kontakte den afdeling, som har indkaldt dig til undersøgelse eller behandling. Telefonnummeret står på brevet.

 

Hvis du har brug for hjælp til Digital Post kan du:

  • læse mere på www.borger.dk
  • kontakte borgerservice eller biblioteker i din kommune.
  • kontakte Den Digitale Hotline, hvor du kan få hjælp til digital selvbetjening, fx til at logge på eller bestille NemID, telefon 70 20 00 00