Region Midtjyllands it-supportcenter har igen i år modtaget CSR-mærket for at være en socialt ansvarlig arbejdsplads. 

Det er Horsens Kommune Jobcenter, der tildeler mærket, og dommerpanelet er Horsens Alliancen, som består af både private og offentlige aktører.

- Dommerpanelet vurderede, at Region Midtjyllands Service Desk er en ufattelig rummelig arbejdsplads, som tager ansvar for at uddanne arbejdskraft, og lever op til alle kriterierne for at modtage mærket, siger Jimmy Larsen, virksomhedskonsulent i Horsens kommune.

200 virksomheder kandiderer

I alt var 200 virksomheder indstillet til CSR-mærket i 2016. Virksomheder kan enten indstille sig selv eller blive indstillet af jobcenteret i Horsens. 98 ud af de 200 har fået tildelt mærket.

Nogle af kriterierne for at modtage mærket er:

  • at virksomheden tager imod ledige, der har brug for job eller uddannelsesafklarende forløb via kommunen
  • tager højde for særlige behov hos medarbejderne
  • har et godt arbejdsmiljø og kultur, som forebygger nedslidning af medarbejdere

En del af holdet fra dag 1

Daniel Hartz Hagensen er it-supporter i Region Midtjylland og startede i 2011 på nedsat tid på grund af sygdom. I dag er han på fuld tid, tillidsmand og desuden mentor for nye medarbejdere, der er i samme forløb, som han selv har været.

- Jeg var på stærkt nedsat tid, men var alligevel en del af holdet. I Service Desk fik jeg lov at vise, hvad jeg kunne og fik anerkendelse. Jeg tror, at denne ordning er godt for både arbejdspladsen, menneskerne som er i den, og for samfundet i sidste ende, siger Daniel Hartz Hagensen, Region Midtjylland, It.

 

Fra Region Midtjyllands it-afdeling

 

  


Opret en kommentar

ReCAPTCHA ikke løst
Ingen kommentarer
{{comment.PostTitle}}
{{comment.PostDate.substr(0,5)}} af {{comment.PosterName}}


Revideret 13-11-2018 af Anne Charlotte Abildgaard