Find inspiration til udvikling af en strategi for online tilstedeværelse, bliv inspireret til at indgå professionelle partnerskaber eller sæt ansigt på dine målgrupper.

 

På denne side har vi samlet en række håndbøger til inspiration og hjælp for turismeerhvervet.

Udgivelserne er udarbejdet i forskellige projekter og med forskellige samarbejdspartnere. 

God læselyst.

Professionelle Partnerskaber i turismen

Professionelle Partnerskaber i turismen”, december 2012 (pdf)

Giver indblik i og inspiration til, hvordan man på en professionel måde kan drive og lede udviklingen på turismeområdet.

Vækst i turismeerhvervet

"Vækst i turismeerhvervet", februar 2013 (pdf)

Håndbogen "Vækst i turismeerhvervet" giver en introduktion til turismen i Region Midtjylland samt erhvervets vækstpotentialer og udfordringer.

Den Digitale Værktøjskasse

"Den Digitale Værktøjskasse" (ekstern side)

Giver inspiration og værktøjer til, hvordan du styrker din virksomheds online tilstedeværelse. Indeholder bl.a. introduktioner til Facebook, TripAdvisor og YouTube.

Den digitale værktøjskasse, udviklet af Seismonaut for Midtjysk Turisme (pdf, 18 MB)
Den digitale værktøjskasse er en introduktion til den digitale udvikling og de muligheder, den åbner for i oplevelses- og turistindustrien. Håndbogen introducerer en lang række værktøjer, som turistaktører kan bruge i deres arbejde.

Eventboost

Få inspiration til at øge indtjeningen i forbindelse med events og forslag til aktiviteter, der kobler smagsoplevelser med turismetilbud.

Eventboost - Forord, 2014 (pdf)

Eventboost - Kapitel 1: Food Festival, 2014 (pdf)

Eventboost - Kapitel 2: Oyster Trophy Week, 2014 (pdf)

Eventboost - Kapitel 3: Roskilde Festival, 2014 (pdf)

Eventboost - Kapitel 4: Hjælp at hente, 2014 (pdf)

Bliv professionel på TripAdvisor

"Bliv professionel på TripAdvisor", 2014 (pdf)

Håndbogen er et praktisk redskab i dagligdagen i arbejdet med at håndtere anmeldelser på TripAdvisor og gøre virksomheden mere attraktiv på platformen.

Håndbog i Storytelling

"Håndbog i Storytelling" (pdf)

Indeholder 7 praktiske værktøjer, som giver vejledning og inspiration til, hvordan du kan finde eller styrke den nuværende fortælling, som skal sælge dit produkt.

Digital Vækst

"Digital Vækst", 2013 (pdf)

ErhvervsturismeAkademiets praktiske redskab til at skabe en bedre online tilstedeværelse på henholdsvis hjemmeside, LinkedIn og Facebook.

Sådan skaber du bedre eventoplevelser

"Miniguide: Sådan skaber du bedre eventoplevelser", 2014 (pdf)

Håndbogen er målrettet eventarrangører, turisme- og kulturaktører, kommuner, eventsekretariater m.fl., der ønsker at tage initiativ til at skabe bedre eventoplevelser.

Smagsoplevelser - Vejen til succes

"Smagsoplevelser - Vejen til succes", 2014 (pdf)

Få inspiration til at udvikle smagsoplevelser til turismeprodukter gennem erfaringer fra Projekt Smagsoplevelser.

Håndbog om filmturisme

"Film skal ses i virkeligheden - en håndbog om filmturisme", 2012 (pdf)

Læs om hvordan film- og turistbranchen kan forenes og få konkrete værktøjer til, hvordan destinationer i fremtiden kan integrere filmturisme som et element i de øvrige aktiviteter.

RETHINK Kulturturisme

"RESULT Magasin", oktober 2014 (pdf)

Indeholder viden og læring fra de 10 testprojekter under RETHINK Kulturturisme. Giver inspiration til arbejdet med kulturturisme, værdikæder, målgrupper og forretningsmodeller.

BOOST undervisningen med turismefaglig viden

"BOOST undervisningen med turismefaglig viden", august 2013 (pdf)

Et arbejdsredskab for uddannelsesinstitutioner og uddannelsesplanlæggere i arbejdet med udvikling og udbud af uddannelser.

En bid af historien

En bid af historien. Ferielogik, trends og tendenser i privat- og erhvervsturisme. (februar 2012, pdf, 20 MB)
Rapporten er udarbejdet af Foodlife i forbindelse med det regionale vækstprojekt under Zonen for Madkultur. Rapporten undersøger beslutningslogikken forbundet med at holde ferier.

Effektmåling på de sociale medier

Content Marketing

Personaer - Sæt ansigt på dine målgrupper

Målgruppebeskrivelser