Her finder du svar på nogle af de spørgsmål, som vi ofte modtager.

Jeg har indsendt min ansøgning, men har ikke modtaget en svarmail fra jer
Når du indsender din ansøgning, får du automatisk en mail, hvor vi kvitterer for modtagelsen. Du skal være opmærksom på, at denne mail kan havne i "uønsket post" i dit mailsystem.

Jeg kan ikke finde mine skolepapirer
Du kan henvende sig til den skole, hvor du har afsluttet din skolegang, for at høre om de har mulighed for at hjælpe dig.

Er bestået førstehjælp- og brandkursus et kriterium for at starte på uddannelsen?
Vi spørger dig om, hvorvidt vi har bestået førstehjælp og brand, men det er ikke et kriterium for at få en elevstilling. Har du ikke bestået førstehjælp og brand og vi tilbyder dig en stilling, regner vi med, at du tager de certificeringer inden start på uddannelsen.

Hvornår kan jeg få voksenelevløn?
Der er mulighed for voksenelevløn, når du er over 25 år ved uddannelsesstart og har har haft minimum 1 års samlet relevant erhvervsarbejde indenfor de seneste 4 år. Relevant erhvervsarbejde kan være som social- og sundhedshjælper, handicaphjælper, mm.

Hvor kommer jeg i praktik?
I løbet af din uddannelse skal du i praktik i 3 perioder. Praktikopholdene vil være på et hospital, i psykiatrien (det kan være enten et hospital eller en social institution) og i den kommunale hjemmepleje. Rent geografisk vil praktikstederne ligge i skolens optageområde.


Fandt du ikke hvad du søgte i FAQ'en, så kontakt:


SOSU hotline tlf: 7810 0789
mandag- fredag kl. 8-9.30 og kl. 13-14

Eller send en mail til sosuelev@rm.dk, så besvarer vi din henvendelse hurtigst muligt.