På denne side kan du få svar på de mest almindelige spørgsmål om Digital Post og hjælp til Digital Post. Som medarbejder skal du ikke kunne svare på detaljerede spørgsmål om Digital Post, men kunne hjælpe borgeren videre til at få hjælp andre steder. 

Digital Post fra 1. november 2014

1. november 2014 blev det obligatorisk for alle borgere over 15 år at modtage Digital Post fra det offentlige. Kun hvis borgeren er blevet fritaget, modtager de ikke Digital Post. Hospitalerne sender mere og mere post digitalt, og der er tale om en gradvis overgang til Digital Post.

Hjælp til borgere om Digital Post

Digital Post kan give anledning til spørgsmål fra patienter og pårørende. Du skal ikke kunne svare på detaljerede spørgsmål. Mange gange vil den bedste hjælp være at henvise patienten til mere hjælp.

Borgere kan få hjælp til Digital Post

  • www.borger.dk 
  • på biblioteker og hos borgerservice i deres kommune
  • hos Den Digitale Hotline på 7020 0000

Du kan få mere at vide om Digital Post

Informationskampagne om Digital Post

I 2014 blev borgerne blevet informeret grundigt om Digital Post, bl.a. i et husstandsomdelt brev, i annoncer ugeaviser og dagblade, på facebook, tv-spots, infoskærme og i pressen. 


Se information om tidligere kampagne om Digital Post

Mere information om materiale m.v.

For mere information om materiale, kan du kontakte specialkonsulent Anja Amdisen, Koncern Kommunikation, mail: Anja.amdisen@stab.rm.dk

Læs din digitale post