• Borgeren: Løsningen skal give værdi for borgeren. Dette skal kunne måles direkte eller indirekte. Det skal i indstillingen kunne tydeliggøres, at der ved udviklingen og implementeringen af løsningen har været fokus på værdien for borgeren
  • Sammenhæng: Løsningen medvirker til at skabe sammenhæng – det kan være på tværs af sektorer, på tværs af afdelinger, på tværs af fagligheder eller på tværs af "os og borgeren".
  • Kvalitet og effektivitet: Med løsningen skal der være stræbt mod en bedre kvalitet og effektivitet, fx bedre behandling, bedre kommunikation, bedre organisering eller bedre/mere smidige administrative procedurer.
  • Bæredygtighed: Der er stræbt mod at skabe en løsning, som er bæredygtig for medarbejdernes trivsel og arbejdsmiljø, for den gode arbejdsplads og i forhold til klima og miljø.

Løsningerne kan have styrker på forskellige af de kriterier, som er sat op. Det er en samlet vurdering af disse kriterier, som ligger til grund for priskomitéens bedømmelse af de indstillede løsninger. 

Initiativprisens logo

Kontakt Lise Klarholt Busk, Koncern HR, Udvikling.

E-mail: lisbus@rm.dk

Tel. 4113 4550