OBS: It er meget opmærksom på alle dem, der ifm. Corona-situation skal arbejde hjemmefra. Vi holder løbende øje med siden og feedback fra brugere og opdaterer løbende med understøttende information og vejledning.


Alle ansatte i Region Midtjylland kan tilgå egen it-arbejdsplads på citrixportal.rm.dk uden for arbejdspladsen (fx hjemme, i tog, sommerhus mv.) via fjernadgang. 

Du kan logge på citrixportal.rm.dk både fra private computere og arbejdscomputere. Vær opmærksom på, at It Service Desk ikke yder support på private computere.

Første gang med Citrix?

Hvis du ikke har brugt Citrix på den pågældende computer, du vil logge ind på før, skal du gå ind på citrixportal.rm.dk. Her vil du blive bedt om at downloade Citrix Receiver på din computer.

Se videovejledningen herunder.

Linkbillede_vejl-citrix-installering_600px bred.jpg


- eller se tekstvejledning

Har du glemt din pinkode?

Kontakt venligst It Service Desk på tlf. 78412345. De vil hjælpe med at nulstille din 4-cifrede pinkode. 

Citrix på mobil enhed

Citrix kan også hentes på iPad, tablets, smartphones mm. Se vejledning

Outlook mail - altid tilgængelig på nettet

Du kan læse dine mails i Outlook fra enhver computer:
Outlook-loginside: Læs mails hjemmefra via webmail

Driller Citrix?

Hvis du oplever problemer med at logge på Citrix på fjernadgang, skal du typisk udføre denne lille procedure i din Internet Explorer:

  • Vælg Funktioner øverst i højre hjørne
  • Vælg Internetindstillinger
  • Vælg fanebladet Sikkerhed
  • Klik på Websteder du har tillid til
  • Klik på Websteder
  • Tilføj disse to i listen: http://*.onerm.dk og http://*.rm.dk

Er problemet, at du ikke modtager en sms, når du skal logge på, er det fordi, der ikke er registreret mobilnummer på dig i regionens stamdatasystem. Se infoboksen i højre side.

 


It Service Desk Region Midtjylland: Tlf 78412345

Modtog du ikke sms?

Kommer der ikke nogen sms, når du prøver at logge ind på Citrix hjemmefra? Så er det fordi, der ikke er registreret et mobilnummer på dig i regionens stamdatasystem

Service Desk kan desværre ikke hjælpe med dette. Nummeret skal registreres i bsk.rm.dk, når man er på regionens netværk. Dvs. du kan ikke registrere dette hjemmefra. Kontakt din nærmeste leder for at finde ud af, om du må tage ind på arbejdspladsen for at registrere nummeret, eller om din leder eventuelt kan gøre det for og dine kollegaer.