Natten til 6. oktober opgraderede Region Midtjylland it-løsningen Klinisk Logistik. Det sker to gange årligt.

Klinisk Logistik er it-løsningen med store touch-skærme og et tilhørende pc-program, hvor personalet på hospitalerne får deres daglige overblik.

Opgraderingen til version 'Berlin' 6. oktober medførte mange nye funktionaliteter og forbedringer af systemet, plus mere forberedelse til integration med den elektroniske patientjournal og andre systemer.

En række af nyhederne, der er introduceret er fx

  • Ny dato- og tidsvælger til personalet
  • Funktionen 'pick-up-drop' overalt i systemet, som gør det nemmere og mere intuitivt at bruge for personalet, når der flyttes rundt med patienter, aftaler og opgaver
  • Forbedret søgning med en 'lokal' søgefunktion i personalets forskellige arbejdslister
  • Nye felter i den såkaldte 'patientdialog'
  • Automatisk chat-besked, når patienter overføres fra en afdeling til en anden

- og meget mere, som bliver taget i anvendelse løbende i oktober måned.

Næste store opgradering af Klinisk Logistik kommer i foråret 2017. 

  


Opret en kommentar

ReCAPTCHA ikke løst
Ingen kommentarer
{{comment.PostTitle}}
{{comment.PostDate.substr(0,5)}} af {{comment.PosterName}}