Skab opmærksomhed

Herunder finder I som arbejdsmiljøgruppe inspiration til, hvordan I kan skabe opmærksomhed om kampagnen ”I bedste fald”. Banan

Frugtkurven 

  • Fyld en frugtkurv med bananer. Sæt QR klistermærker fra kampagnematerialet på, og sæt kurven i personalestuen/hvilerummet.
  • Alternativt kan I tage en runde i afdelingen og dele bananerne ud som en happening.

Happening 

  • Del bananslik ud til sangen ”køb bananer”.
  • Bag banankage, lav bananis, gryderet med banan eller banansmoothie til personalemøde.
  • De kreative kan lave en lille happening, hvor en gruppe kommer iført ”uegnede sko,” eller hvor man iscenesætter faldulykke for sjov.
  • Skuespil: Klæd jer ud med kittel, spand og moppe og gør reklame for vådt gulv og fald.
  • Sæt klistermærker på kollegernes madpakker i køleskabet.

Surpriseparty 

  • Hæng kampagnematerialet op, når der er færrest medarbejdere i afdelingen (eller efter fyraften)
  • Uddel bananslik som overraskelse, når personalet møder ind dagen efter.

Tipskupon 

Den alvorlige side 

  • Fakta om faldulykker og information om kampagnen til medarbejderne fra arbejdsmiljøgruppen.
  • Oplæg fx på personalemøde for medarbejderne om forebyggelse af faldulykker. Brug evt. Power Point skabelonen.

Fald-vittigheder

  • Find vittigheder på internettet. Kan printes og lægges ud som gimmick på udvalgte steder (fx toilettet eller printerrummet)

Videoer