Der er mange faktorer at tage højde for i forbindelse med et godt indkøb. Det kan være væsentligt at se på. Her er nogle idéer der kan indgå i jeres analyse:

Brugervenlighed

  • Er det umiddelbart let at forstå og bruge det nye udstyr?
  • Medfølger der en dansk brugervejledning?

Ergonomi

  • Er der lange rækkeafstande?
  • Hvordan er arbejdshøjden?
  • Er der mulighed for individuel tilpasning til forskellige brugere?
  • Hvor meget vejer produktet, hvis det skal flyttes/bæres?
  • Er der gode håndtag?
  • Hvordan bliver jeres arbejdsstilling i:
    • Nakke/skulder
    • Lænden
    • Fingre
  • Kan det betjenes uden unødvendigt belastning af nakke/skulder og lænd? 
  • Er der mulighed for at skifte mellem siddende og stående arbejde? 

Individuel tilpasning

  • Hvor fleksibelt er det nye udstyr?
  • Kan det tilpasses til de forskellige medarbejdere, der skal bruge det?

Vibrationer

  • Vibrerer det nye udstyr og hvor meget?

Indeklima

  • Afgives der skadelige stoffer?
  • Udvikles der varme?
  • Udvikles der lugtgener?
  • Hvordan er støjniveauet?

Kemi og biologi

  • Hvad indeholder produktet af kemiske stoffer?
  • Er det allergivenligt?
  • Indeholder produktet parfume?

Rengøring

  • Kan udstyret tåle almindelig rengøringsmiddel og vand?
  • Kan det tåle afspritning?

Serviceaftaler

  • Hvilken service er inkluderet fra leverandøren?
  • Hvad dækkes af garanti og hvor længe?

Vedligeholdelse

  • Hvad siger teknikafdeling til vedligeholdelse og der særlige krav fra leverandøren?

Sikkerhed

  • Er produktet CE-mærket?