Gamification handler om at tilføje spilbaserede elementer til den situation eller den virkelighed, som vi gerne vil vide mere om. Ved hjælp af Gamification kan vi træne og øve os i, hvilke udfordringer der kan opstå, samt hvordan vi kan håndterer fx nye arbejdsprocesser, nye fysiske arbejdsrammer eller et specifikt patientforløb fra A til B. Med Gamification kan vi altså bringe fremtiden tættere på og gøre det diffuse, det vi ikke har tilstrækkelig viden om, nærværende og levende ved at spille os igennem det givne situation.

Gå ind på adressen øverst på siden for at se videoen.

Eksempler på brug af gamification i Region Midtjylland: 

Samspil - et spil til kommende og nybagte familier, hvor man gennem quizzer får mulighed for at lege/spille sig til en bedre kommunikation:  
https://www.vest.rm.dk/afdelinger/gynakologisk-obstetrisk-afdeling/graviditet-fodsel-og-barsel/graviditet/samspil/

Voksdug - en metode, der kan hjælpe organisationer med at indfri potentialer i nye bygninger og faciliteter igennem arbejdet med deres fremtidige arbejdsgange til gavn for både patienter og personale:
https://www.rm.dk/om-os/organisation/koncern-hr/uddannelse-udvikling-og-arbejdsmiljo/udvikling/voksdug/

Tjek også tænkekortet Gamification i "Skæve vinkler - en værktøjskasse til innovation"

Kasper Bjørn
Vicekontorchef

Mob: 2172 1031
Mail:kasbjo@rm.dk

Læs mere om Kasper her