Står du og din afdeling foran, i starten af eller midt i et digitaliseringsprojekt, som I vil bruge som springbræt til at opbygge både faglighed og kompetencer? Så er forløbet Ledelse i Digitalisering måske noget for jer. 

På forløbet, som er fleksibelt ift. jeres aktuelle behov i det konkrete projekt, får I løbende relevant viden fyldt på, og får straks mulighed for at afprøve og omsætte den nye viden i jeres projekt. 

En følgegruppe - sammensat efter projektets behov – knyttes til projektet for løbende at hjælpe jer med at have adgang til viden, input og hjælp til at komme hurtigt videre.

Formål
Formålet med Ledelse i Digitalisering er at understøtte ledere og medarbejdere i Region Midtjylland i at navigere i den digitale transformation samt i at lede og udvikle eksisterende arbejdsgange i relation til både patienter/borgere og det administrative.

Forløbet vil opbygge faglighed og kompetencer blandt ledere og nøglemedarbejdere til at kunne facilitere mennesker, teknologi og digitalisering samt de processer, hvori mødet mellem disse udspiller sig. Ved at deltage i forløbet får afdelingen udsyn og redskaber til at arbejde med et digitaliseringsprojekt - og viden og kapacitet i organisationen, som vil gøre afdelingen i stand til at kunne navigere i den digitale transformation fremadrettet. Et forløb, I ikke vil gå glip af!

Opbygning
Ledelse i Digitalisering tilbyder modulbaseret inspiration, viden og redskaber samt lokalt forankret sparring, facilitering og processtøtte til ledere og nøglemedarbejdere igennem et digitaliseringsprojekt. Det er således digitaliseringsprojektet, der er "på forløb” med udgangspunkt i de vilkår og rammer, som er til rådighed lokalt. Digitaliseringsprojektet tilknyttes en følgegruppe, hvis opgave er at støtte og sparre med projektdeltagerne. 

Vi anbefaler, at man deltager med de personer, der er relevante for det enkelte projekt – typisk 5-7 personer.  Det styrker projektet, hvis der både deltager funktionsledelse og afdelingsledelse og eventuelt hospitalsledelse, ud over nøglemedarbejdere - for at sikre en forankring fra start. 

Du kan læse mere om forløbet i folderen her.

Ledelse i Digitalisering 2.0 er tilknyttet et Advisory Board - det kan du læse mere om her.


Står du og din afdeling foran, i starten af eller midt i et digitaliseringsprojekt, som I vil bruge som springbræt til at opbygge både faglighed og kompetencer, vil I gerne tilmelde jer eller har I spørgsmål, så tag kontakt til chefkonsulent Ouafa Rian i Koncern HR, Udvikling, 2910 6397, ouaria@rm.dk


Praktisk
Forløbet strækker sig over 6-12 måneder. 

Datoerne for de næste to hold er: 

Hold 8: 
19. januar, 6. februar, 13. marts, 18. april og 25. maj 2023

Hold 9:
29. august, 26. september, 9. oktober, 2. november og 14. december 2023

Prisen for at deltage er 24.410 kr. for et projekt med op til 5 deltagere. For yderligere deltagere er prisen kr. 2.600 pr. deltager.

LedDigi logo trans.png