Vi kan hjælpe dig med vejledning, hvis du vil undersøge mulighederne for at vælge et andet hospital, hvis du har brug for vejledning om dine rettigheder, hvis du vil behandles i udlandet eller hvis du gerne vil have behandling i Danmark, mens du bor i et andet EU-land. 

Kø-numre, vi forventer at behandle i denne uge


OBS: Lige nu har vi mange henvendelser. Du kan forvente, at vi senest kontakter dig indenfor 3 uger.

Hvis du har oprettet en henvendelse om billeddiagnostisk undersøgelse (fx. en scanning eller en røntgenundersøgelse), ringer vi til dig hurtigst muligt. 

For alle andre henvendelser kan du se nedenfor, hvilken uge vi forventer at kontakte dit kø nummer.

Vi opdaterer kø-numre hver mandag. Når vi opdaterer kø-numrene tager vi højde for f.eks. ferie. Derfor kan antallet af kø-numre være forskelligt fra uge til uge. Vi ringer til dig, så hurtigt vi kan.

Vi forventer at håndtere kø-nummer
Uge 39: 37.644-38.979
Uge 40: 38.979-39.729
Uge 41: 39.729-41.049
Uge 42: 41.049-41.724
Uge 43: 41.724-42.999

Kontakt Patientkontoret


Sådan foregår processen, når du vil kontakte patientkontoret:

1. Du indsender et spørgsmål

2. Du får et kø-nummer

3. Vi ser på din sag, når det er din tur i køen

4. Vi ringer til dig

Tryk på den knap din henvendelse drejer sig om og du får mulighed for at indsende din henvendelse.

Ønske om et andet hospital 


Hvis ventetiden er længere end 30 dage, kan vi undersøge, om du kan få en tid på et andet hospital (privat eller offentligt)

Hav dit NemID og indkaldelsesbrev klar.

Vejledning om mine rettigheder


Få vejledning om dine rettigheder og klagemuligheder som patient inden for sundhedsvæsnet.

Log på med NemID.

Behandling i udlandet, hvad gør jeg?

Jeg planlægger behandling i udlandet - kan jeg søge om at få det betalt?

Jeg er blevet behandlet i udlandet - kan jeg søge om at få pengene tilbage?

Log på med NemID.

Behandling i Danmark, EU-borger

Jeg bor i udlandet - kan jeg komme til Danmark og få behandling?

Jeg er EU-borger - kan jeg få behandling i Danmark?

Log på med NemID.

Hvis du gerne vil henvende dig anonymt - uden at logge på med NemID

Her kan du se muligheder for at få anonym vejledning fra Patientkontoret.  Kontakt patientkontoret anonymt

 

Hvad hvis jeg ikke kan finde den mulighed der passer til mig?

Hvis du ikke har Nem-ID eller hvis du har brug for hjælp til at udfylde formularen, kan du ringe på 78 41 04 44.
Telefonen har åben alle hverdage kl. 09.00-12.00.