Hvordan skal socialområdet udvikle sig i midtjylland? Det får brugerne og de pårørende lejlighed til at ytre sig om, når Region Midtjylland og de 19 kommuner i regionen holder bruger- og pårørendekonference mandag 3. marts i Hammel.


Hvordan skal socialområdet udvikle sig i midtjylland? Det får brugerne og de pårørende lejlighed til at ytre sig om, når Region Midtjylland og de 19 kommuner i regionen holder bruger- og pårørendekonference mandag 3. marts i Hammel.


Temaet for konferencen er: ”Visioner for fremtiden”.

Formålet med dagen er at give repræsentanterne fra bruger- og pårørendeorganisationerne et forum, hvor de sammen med politikere og embedsmænd kan diskutere de overordnede udviklingstendenser og ønsker i forhold til den fremtidige indsats på det sociale område.

- En af forudsætningerne for, at brugerne oplever en høj kvalitet af de sociale tilbud, er et godt samarbejde mellem kommunerne, regionen og handicaporganisationerne. Konferencen er blot én af måderne til at sikre en god dialog, siger Bent Hansen

Regionsrådsformand Bent Hansen indleder konferencen klokken 9.25. Øvrige oplægsholdere er Favrskovs borgmester Anders G. Kristensen, der også er formand for Kommunekontaktrådet i region Midtjylland samt Stig Langvad, formand for Danske Handicaporganisationer.
Eftermiddagen er afsat til syv forskellige workshops.

Konferencen finder sted mandag 3. marts klokken 9.00-15.15
i Kulturhuset »Inside«, Dalvej 1, 8450 Hammel

Flere oplysninger
Anne Jastrup, socialdirektør i Region Midtjylland tlf. 8728 5050


Program for bruger- og pårørendekonferencen

  • 9.00 Ankomst - udlevering af materiale, kaffe og rundstykker
  • 9.25 Velkomst v/ Bent Hansen, formand for regionsrådet
  • 9.40 Kommunernes planer for det sociale område v/ Anders G. Christensen, borgmester i Favrskov Kommune og formand for Kommunekontaktrådet i Region Midtjylland
  • 10.00 Socialområdet i et fremtidigt perspektiv v/ Stig Langvad, formand for Danske Handicap organisationer (DH)
  • 10.30 Pause
  • 10.45 Workshops – 1. runde
  • 12.15 Frokost
  • 13.15 Workshops – 2. runde
  • 14.45 Pause
  • 15.00 Afrunding v/ Anders G. Christensen