Politikerne i Region Midtjylland har i dag vedtaget et høringssvar til Danske Regioner vedrørende den rapport, som regeringens embedsmandsudvalg under ledelse af Erik Juhl har udarbejdet. Rådet fulgte Forretningsudvalgets indstilling, men en række medlemmer ønskede præciseringer og bemærkninger ført til protokol.

Opdateret med endeligt høringssvar 19.12.08

Politikerne i Region Midtjylland har onsdag vedtaget et høringssvar til Danske Regioner vedrørende den rapport, som regeringens embedsmandsudvalg under ledelse af Erik Juhl har udarbejdet. Rådet fulgte Forretningsudvalgets indstilling, men en række medlemmer ønskede præciseringer og bemærkninger ført til protokol.

I august i år samlede Region Midtjylland sine ønsker til større byggerier i et screeningsmateriale, som blev sendt af sted til regeringens rådgivende embedsmandsudvalg om større sygehusinvesteringer. Materialet rummede projektforslag for 21,8 mia. kr., som blandt andet skulle bruges til byggeriet af Det Nye Universitetshospital og et moderne hospital i Vest.
Det rådgivende udvalg afleverede sin indstilling til regeringen i november og det er denne rapport, regionsrådet reagerer på.

Høringssvaret bliver nu sendt til Danske Regioner.

En række medlemmer bad om at få ført synspunkter til protokol.

Flere oplysninger
Regionsrådsformand Bent Hansen (S), tlf. 4031 3707

Kontaktoplysninger på alle regionsrådets medlemmer